Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνδέσεις



Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Επικοινωνία και νέα Δημοσιογραφία" του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου http://www.ouc.ac.cy/web/guest/s1/programme/epdim/description

20 συνεντεύξεις με σημαντικούς θεωρητικούς του  Media Literacy σχετικά με τις εξελίξεις και τις προκλήσεις του πεδίου http://www.medialit.org/voices-media-literacy-international-pioneers-speak

Μανιφέστο για την Εκπαίδευση στα Μέσα http://www.manifestoformediaeducation.co.uk/

Media & Information Literacy (Unesco) http://milunesco.unaoc.org/

Journal of Media Literacy Education http://digitalcommons.uri.edu/jmle/

National Association for Media Literacy Education (ΗΠΑ) http://namle.net/

Action Coalition for Media Education (ΗΠΑ). Κριτική κατά των “Big Media” και ενάντια στην χρηματοδότηση προγραμμάτων medial literacy από επιχειρήσεις http://smartmediaeducation.net/ και http://acmecoalition.org/

Powerful Voices for Kids. Σελίδα υποστηρικτική του βιβλίου "Discovering Media Literacy: Teaching Digital Media and Popular Culture in Elementary School" της Renee Hobbs http://powerfulvoicesforkids.com/

EU Kids Online διακρατικό ερευνητικό δίκτυο της Sonia Livingstone http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/Home.aspx

Net Children Go Mobile. Ευρωπαϊκή έρευνα http://www.netchildrengomobile.eu/

Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας "Καρπός" http://www.karposontheweb.org/

Media Education Association (UK) http://www.themea.org.uk/

European Media Literacy Observatory http://eumedus.com/ 

Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου http://www.crta.org.cy/

Media Education Lab (University of Rhode Island) http://mediaeducationlab.com/

Τεχνικές κινούμενης εικόνας http://www.kinoumeno.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πολιτισμός της εικόνας και εκπαίδευση - Γιώργος Πλειός

Ο Γιώργος Πλειός στο βιβλίο του « Πολιτισμός της εικόνας και εκπαίδευση », ερευνά και αναλύει το φαινόμενο του εξεικονισμού της εκπαίδευσης, απότοκο της επικράτησης του πολιτισμού της εικόνας σε κάθε θεσμό της κοινωνίας.

Εκπαίδευση στα ΜΜΕ - David Buckingham

Το βιβλίο αποτελείται από 12 κεφάλαια χωρισμένα σε τέσσερα μέρη: Στο « Κεφάλαιο 1. Γιατί πρέπει να διδάσκονται τα ΜΜΕ; » ο Buckingham εξηγά ότι η εκπαίδευση στα ΜΜΕ (media education) είναι η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης των μέσων ενώ αλφαβητισμός στα ΜΜΕ (media literacy) είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας, οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν οι εκπαιδευόμενοι. Τονίζει, επίσης, τους λόγους για τους οποίους η εκπαίδευση στα Μέσα χρειάζεται να εισαχθεί στα σχολεία. Ακόμη, καταγράφει την ιστορική εξέλιξη του πεδίου στο Ηνωμένο Βασίλειο και μέσω της κριτικής του προστατευτικού/αμυντικού μοντέλου προτείνει ένα νέο παράδειγμα εκπαίδευσης στα ΜΜΕ που δεν έχει ως αφετηρία την άποψη ότι τα ΜΜΕ είναι οπωσδήποτε και αναπόφευκτα επιβλαβή, ούτε ότι οι νέοι είναι απλώς παθητικά θύματα της επιρροής τους. Αντίθετα, υιοθετεί μια προσέγγιση εστιασμένη στους μαθητές, με αφετηρία τις γνώσεις και τις εμπειρίες που οι νέοι έχουν ήδη από τα ΜΜΕ, και όχι τις διδακτικές επιταγέ

Για την αναγκαιότητα της Εκπαίδευσης στα Μέσα

«Όταν αλλάζουμε τον τρόπο που επικοινωνούμε, αλλάζουμε την κοινωνία». Clay Shirky Προβλέπεται ότι τα Μέσα, σε όλες τους τις μορφές, θα μεγαλώσουν έως και 100 φορές σε σχέση με τον τωρινό τους όγκο μέσα στην επόμενη δεκαετία. Οι μαθητές είναι και θα συνεχίσουν να είναι εκτεθειμένοι στα μαζικά Μέσα όσο καμία άλλη γενιά στην ιστορία. Η σύγκλιση πληροφόρησης, τεχνολογίας, ελεύθερου χρόνου και εργασίας αναδεικνύει την επικοινωνία –πολυτροπική και πολυμεσική– ως το σημείο αναφοράς και το διακύβευμα των σύγχρονων κοινωνιών. Το απίστευτο εύρος πληροφόρησης δεν δημιουργεί αυτομάτως περισσότερο πληροφορημένο πληθυσμό, αλλά ίσως το αντίθετο, έναν περισσότερο συγχυσμένο πληθυσμό. Όπως, άλλωστε, παρατηρεί ο Thomas Eriksen στο βιβλίο του «Η τυραννία της στιγμής», ο άνθρωπος αντιμέτωπος με την απεραντοσύνη ενός ωκεανού πληροφορίας, δε μαθαίνει πλέον να κολυμπά, μαθαίνει απλώς να μην μπορεί να χορτάσει αν δεν τον πιει ολόκληρο. Συνεπώς, στο σημερινό περιβάλλον -του «χρόνου χωρίς χ